Agencja interaktywna, ul. Tarnogajska 18/105, 50-512 Wrocław, Telefon: 535-801-780

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

 

Tytułowe pytanie zadaje sobie chyba każdy, kto zastanawia się nad ewentualnym wejściem z reklamą swojej strony w Google. Co wpływa na koszt pozycjonowania? Dlaczego cenniki pozycjonowania publikowane przez firmy seo są aż tak różne?

 

Na samym wstępie drogi czytelniku, jeśli jesteś zainteresowany tematem pozycjonowania swojej strony, to serdecznie zachęcam do kontaktu telefonicznego. Gwarantujemy, że nie będziesz rozmawiał z przedstawicielem handlowym (który każdy wie jaki ma cel : ) ), ale ze specjalistą seo z ponad 10 letnim stażem w branży (czekam na Ciebie tutaj: 535 801 780).

Ile kosztuje pozycjonowanie – w skrócie

Czytasz, dalej, więc chyba jednak na wykonanie telefonu się nie zdecydowałeś : ). A zatem do rzeczy. Na koszty związane z pozycjonowaniem wpływ ma przede wszystkim, to na jakie frazy, chcesz, by wyświetlała się twoja strona internetowa. Im bardziej konkurencyjne frazy chciałbyś złapać, tym praca będzie droższa. Rozpiętość cenowa usług seo na porządnym poziomie rozpoczyna się od kilkuset zł/mc do kilku a nawet kilkunastu tysięcy złotych. Z drugiej jednak strony po pobieżnej już nawet analizie witryny nie rzadko okazuje się, że aby strona uplasowała się na zadowalających pozycjach wystarczy porządna optymalizacja i jednorazowe zdobycie garści dobrych linków zwrotnych.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne

Mówiąc o pozycjonowaniu lokalnym mamy na myśli frazy, w których skład wchodzą nazwy miejscowości, np. „pozycjonowanie stron Wrocław”, „strony internetowe Wrocław”, „autozłom Wrocław”. Cena pozycjonowania będzie bezpośrednio zależeć od wielkości miejscowości, w których chcemy konkurować. Oczywiście pozycjonowanie na Warszawę, Poznań czy Wrocław będzie drogie, ale już na mniejsze miejscowości lub nawet nazwy osiedli (we Wrocławiu to też ma sens) koszty mogą być naprawdę niewielkie. My pozycjonujemy lokalnie przez długie lata z bardzo dobrym efektem nawet za 250 zł. /mc. Na cenę ma wpływ oczywiście także ilość pozycjonowanych fraz – inaczej wycenia się pozycjonowanie strony na 4 hasła związane tylko ze stroną główną serwisu, a inaczej stronę z rozbudowaną ofertą , gdzie haseł do pozycjonowania jest kilkanaście i są one powiązane z kilkoma różnymi podstronami w witrynie.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego

O ile w przypadku pozycjonowania strony internetowej lokalnego biznesu sprawa dotyczy zazwyczaj nie więcej niż kilkudziesięciu fraz, o tyle w promowaniu sklepu internetowego może wchodzić w grę pozycjonowanie setek a nawet więcej fraz. Sklepy internetowe konkurują ze sobą nie tylko na rynku lokalnym, ale przede wszystkim na rynku ogólnokrajowym a nawet międzynarodowym. Już samo konkurowanie w wynikach wyszukiwania z porównywarkami cen, bazami ogłoszeń czy allegro stanowi pewne wyzwanie, a co powiedzieć o dziesiątkach czy setkach sklepów internetowych, których właściciele też nie próżnują.

Oczywiście koszt pozycjonowania będzie bezpośrednio zależeć od tego jak bardzo konkurencyjna jest branża, w której działasz. Do najdroższych należą branża finansowa, budowlana, motoryzacyjna. Ale jeśli działasz na rynku produktów niszowych, pozycjonowanie może być wcale nie trudne do zrealizowania. Rozsądnym jest założenie, że minimalny budżet do pozycjonowania sklepu internetowego jest na poziomie 1000zł.mc. Jeśli chodzi o górną granicę, to znam firmy, które miesięcznie potrafią poświęcić budżet rzędu kilkudziesięciu tysięcy na marketing w sieci. Ale przy zaangażowaniu i pomysłowości nawet z takimi graczami można konkurować w wynikach wyszukiwania : ) .

Koszty pozycjonowania stron we Wrocławiu

Oczywiście miasto Wrocław ze względu na swój ogromny potencjał gospodarczy jest jednym z najtrudniejszych rynków lokalnych w Polsce do pozycjonowania. Bazując na naszym dotychczasowym pozycjonowaniu firm z Wrocławia możemy w przybliżeniu założyć, że koszt pozycjonowania będzie oscylował między 1000, a 2000 zł. Netto / msc. I tutaj oczywiście znowu kwota zależeć będzie od konkurencyjności i jakości twojej witryny (jeśli oczywiście ją posiadasz). Właśnie dlatego zachęcamy do kontaktu telefonicznego, bo może się okazać, że dla Twojego biznesu i aktualnej sytuacji Twojej strony internetowej potrzebny będzie mniejszy budżet, niż początkowo byśmy mogli zakładać.

Co składa się na koszty pozycjonowania?

Budżet, o jakim mówi się w kontekście profesjonalnego pozycjonowania może Ci się początkowo wydać wygórowany. Łatwiej będzie ci go zaakceptować, gdy będziesz sobie lepiej zdawał sprawę z tego jak wiele działań wiąże się z osiągnięciem topowych pozycji w Google.

Pozycjonowanie – działania jednorazowe

1. Analiza rynku i audyt seo dla strony internetowej

 

Analiza rynku obejmuje w pierwszej kolejności dobór odpowiednich fraz, które mogą generować ruch na twojej stronie internetowej. Nie są one dobierane ‚w ciemno’ ale przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi, dzięki którym można się dowiedzieć jak często ludzie posługują się tymi określonymi zapytaniami. Dzięki tej analizie możemy zaplanować, na jakie frazy będziemy chcieli pozycjonować stronę. Kolejnym krokiem jest badanie wyników wyszukiwania Google na te hasła w celu ustalenia, jakie działania seo podejmuje konkurencja (w końcu docelowo chcemy w google być od nich lepsi, no nie? : ) ) . Zdobyta wiedza jest następnie wykorzystana do sporządzenia audytu strony, która ma być pozycjonowana, na jego podstawie programista dokonuje niezbędnych zmian w witrynie.

 

2. Wdrożenie poprawek programistycznych i kontrola wdrożenia

 

Realizacja założeń z audytu seo nie zawsze jest łatwa, a nawet możliwa do zrealizowana. Na tym etapie często konieczne jest znalezienie pewnego złotego środka pomiędzy zaleceniami optymalizacyjnymi, a możliwościami programistycznymi. Wymaga to konsultacji na linii programista – specjalista seo.

 

3. Opracowanie i publikacja tekstów na stronę

 

Oczywiście na stronie internetowej musi być opublikowana konkretna, czytelna i przejrzysta oferta. Ktoś to musi napisać – może i wydawać się to początkowo proste, ale najczęściej wcale takie nie jest. Teksty muszą być odpowiednio nasycone pozycjonowanymi słowami kluczowymi, zawierać zoptymalizowane grafiki oraz nagłówki, itp. Zazwyczaj napisanie tekstów na stronę zleca się tzw. copywriterowi czyli specowi od tekstów – oczywiście jeszcze te teksty, musi ktoś opublikować, a specjalista seo musi je przejrzeć i zaakceptować jeśli są zgodne z założeniami z audytu seo.

 

4. Analiza i ewentualne czyszczenie profilu linków

 

Jeżeli posiadasz już stronę internetową i była ona już nawet w przeszłości pozycjonowana, konieczne może się okazać zweryfikowanie pozyskiwanych w przeszłości linków i ewentualne usunięcie tych, które obecnie mogą negatywnie wpływać na reputację domeny w google.

Pozycjonowanie – działania cykliczne

1. Pozyskiwanie linków

 

Temat rzeka. Budowanie reputacji witryny w google to przede wszystkim pozyskiwanie dobrych jakościowo linków do Twojej strony internetowej. Jak się to robi? Możliwości jest naprawdę wiele. Na prawdę dobre jakościowo linki, które mocno nadadzą autorytet twojej stronie wymagają pracy i budżetu. Dla przykładu – jeśli chcielibyśmy pozyskać jednego porządnego linka prowadzącego do Twojej strony z artykułu na jakimś portalu zbieżnym tematycznie z Twoją stroną musielibyśmy podjąć kolejno działania:
– znaleźć taki portal i ocenić czy wart jest kupienia na nim artykułu z linkiem
– napisać artykuł, który będzie dobry merytorycznie, będzie spełniał założenia seo i zostanie zaakceptowany przez redakcję portalu (koszt napisania przez copywritera – od kilkudziesięciu do ok. 200 zł.)
– zapłacić redakcji za opublikowanie artykułu (w jako takich jakościowo serwisach od kilkuset zł. wzwyż)

 

To tylko jeden przykład pokazujący jak robi się dobre jakościowo pozycjonowanie. Oczywiście można pozyskiwać linki do strony mniejszej jakości i takowe się zdobywa :), ale musisz mieć świadomość, że im mniejszy budżet na pozycjonowanie, tym niższa jakość linków, co ostatecznie ma przełożenie na szybkość osiągniętych rezultatów w pozycjonowaniu.

 

2. Analizowanie i wyciąganie wniosków

 

Badanie ruchu w witrynie i codzienny monitoring pozycji twojej strony w google to podstawa pozycjonowania. W naszej pracy analizujemy także wyniki pozycjonowania stron naszych klientów każdego miesiąca, dopiero po dokonaniu analizy układamy plan działania na kolejny miesiąc. Dzięki temu możemy szybko reagować na zmiany w wynikach wyszukiwania lub dostrzec coś niepokojącego (np. niedostrzegany do tej pory atak hakerski!), albo nieopłacony hosting lub domenę.

 

Ile zatem kosztuje pozycjonowanie? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Oferta pozycjonowania zawsze jest szyta na miarę. Starannie dobieramy strategię do indywidualnych potrzeb i możliwości klienta, tak by w rozsądnym ujęciu czasowym klient mógł osiągnąć zwrot z inwestycji. Zamiast więc czytać bez końca na ten temat, lepiej po prostu zadzwoń i z nami pogadaj :). Rozmawianie z nami nic nie kosztuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Name *